Repüléstörténelmi esemény hazánk légterében

2011-11-11

Repüléstörténelmi esemény zajlik hazánk légterében: első alkalommal „harcolnak” egymás ellen svéd és magyar felségjelű Gripenek. A közös kiképzési repülés a svédek ötlete volt, a Satenas Exchange 2011 elnevezésű gyakorlat résztvevői GRIPEN MAFIA 2011 felirattal külön felvarrót is készíttettek maguknak.


A svéd légierő F7-es százada és az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Puma-százada gyakorlatozik november 9–16. között Kecskeméten.

Ez az első olyan közös kiképzési repülés, amelyen mindkét ország pilótái Jas–39-essel vesznek részt.

Ugrik Csaba alezredes, a házigazda kecskeméti repülőbázis repülőműveleti főnöke  elmondta: a svéd század három kétüléses és három együléses gépe, tizenkét pilótája, két tervezőtisztje és huszonhárom technikusa vesz részt a gyakorlaton.

 

A satenasi légi bázisról érkeztek, onnan, ahol a magyar pilótákat képzik át a Gripenekre. Ezért a mostani közös repülés a svédek számára is fontos: láthatják, hogy a náluk átképzett magyar pilóták hogyan repülnek a Jas–39-esekkel.

 

A két század pilótái a tervek szerint a gyakorlat ideje alatt 33–35 felszállást hajtanak végre: elsősorban a védekező és a támadó légi harcot gyakorolják egy az egy, illetve kettő az egy elleni felállásban. A feladatokat minden esetben vegyes kötelékekkel hajtatják végre, sőt arra is lehetőség lesz, hogy a magyar pilóták a vendégek kétüléses gépeinek hátsó üléséről, a levegőben „lessék el” a svédek harci trükkjeit.

Mert Ugrik alezredes állítja: minden repülés más és más, a pilóták vezetési stílusa is különböző. Mindig tudnak tanulni valamit egymástól: például, hogy milyen sebességből indítja valaki a gépet, vagy hogyan tartja a legjobb fordulási sebességet.

 

Richard Carlqvist őrnagy, az F7-es repülőszázad parancsnoka is az egymástól való tanulást tartja a közös kiképzés egyik legfontosabb elemének. Hangsúlyozta, hogy a magyar pilóták tapasztalt hajózók, akik felkészültségüket már Satenasban bizonyították. Viszont az átképzés során elsősorban a levegő-levegő harcot gyakorolták, ezért a jövőben nagyobb hangsúlyt kell helyezniük a levegő-föld harcra és a felderítőfeladatok végrehajtására. Ehhez pedig sok időt kell a levegőben tölteniük.


Forrás: honvedelem.hu

100 új buszt kap a Magyar Honvédség

100 új buszt kap a Magyar Honvédség Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron. Tovább


További cikkek

Innovatív hadiipari partner a védelemgazdaság szolgálatában