Az orosz hadsereg leállította a Kecskék beszerzését

2011-10-13

Az orosz védelmi minisztérium leállította az UAZ-3151 típusú terepjárók beszerzését ‑ amelyek talán sokkal ismertebbek „Bobik” és „Kecske” beceneveikről – közölték orosz hírportálok. A hadsereg vezetésének tervei szerint 2015-ig a már meglévő UAZ-3151-eseket fogják alkalmazni, majd folyamatosan áttérnek az újabb fejlesztésű terepjárókra.


A „Bobik” helyett beszerzendő terepjárók típusáról a védelmi minisztérium még nem határozott. Nem zárható ki, hogy a hadsereg az új, UAZ-315195 típusú „Hunter”-t fogja választani. A típusból a hadsereg néhány egysége korábban már kapott egy kisebb mennyiséget. Huntereket alkalmaznak többek között Oroszország kelet-szibériai részén, a Burját Köztársaságban található Ulan-Udeban, valamint a Kuril-szigeteken állomásozó 11. roham-deszant dandár is. Az orosz védelmi miniszter, Anatolij Szerdjukov kérésének megfelelően a benzinüzemű Hunter mellett elkészítették a dízel változatot, amelybe ZMZ-514 típusú motort építettek be, valamint a Távol-Keletre Toyota motorral szerelt Huntereket is gyártanak, amelyek a „Huszár” elnevezést kapták.

Az új terepjárók érkezéséig a védelmi minisztériumnak változtatásokat kell eszközölnie az üzemanyag-ellátás területén, mivel a napjainkban használatos UAZ-3151 típusú terepjárókhoz AI-72 benzin szükséges, míg a már kis mennyiségben kibocsátott új Hunterekhez az AI-92 típusú benzin vagy dízel. A „Kecske” sorozatgyártása és a hadseregben történő rendszeresítése 1972-ben kezdődött. Az első modell még UAZ-469 típusjelzéssel gördült le a gyártószalagról. 1985-ben a terepjáró egy modernizáción esett át és ezek után már UAZ-3151 típusjelzéssel látták el. Az UAZ-315195 típusú terepjáró gyártása 2010-ben kezdődött.

 

Kapcsolódó videó


Forrás: honvedelem.hu

100 új buszt kap a Magyar Honvédség

100 új buszt kap a Magyar Honvédség Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron. Tovább


További cikkek

Innovatív hadiipari partner a védelemgazdaság szolgálatában