HM CURRUS GÖDÖLLŐI
HARCJÁRMŰTECHNIKAI ZRT.
INNOVATÍV HADIIPARI PARTNER
A VÉDELEMGAZDASÁG SZOLGÁLTATÁBAN

Hadiipari javítás


 
Társaságunk javítási tevékenysége felöleli a Magyar Honvédség  állományába tartozó valamennyi harckocsi, harcjármű és gépjármű, mobil és telepített áramforrás aggregátor javítása, ipari nagyjavítása mellett a fegyverzettechnikai, műszaki technikai és vegyivédelmi technikai eszközök javítását is. 

Harckocsik,harcjárművek javítása


 
Műhelycsarnokaink kialakítása, a javítás elvégzéséhez szükséges gépi berendezéseink megléte és nem utolsó sorban szakembereink több évtizedes javítási tapasztalatai mind garanciát jelentenek arra, hogy társaságunknál a a Honvédségnél rendszeresített harckocsik és harcjárművek javítása minden alkatrészre kiterjedően és szakszerűen kerül elvégzésre.
A javításhoz szükséges új alkatrészeket saját gyártásból, hazai beszállítóktól, vagy meglévő jó kapcsolatainkra támaszkodva a volt szocialista országok beli gyártóktól szerezzük be, saját jogú kereskedelmi tevékenységünkkel.

Szakembereink a teljes összeszereléstől kezdve a részleges javításokon át a beszabályozásokkal is foglalkoznak valamint komplett működés közbeni vizsgálatokat is végzünk. Társaságunk saját próbapályával és próbamedencével rendelkezik.
BTR-torony levétel

Motor nagyjavítás


 
A motor a nagyjavítás során minden alkalommal új dugattyúkkal, dugattyú gyűrűkkel és henger perselyekkel kerül szerelésre. Az üzemanyag rendszerben minden esetben kicserélésre kerülnek az adagoló elem párok, fejszelepek és porlasztó csúcsok.
 
Ezen túlmenően az alábbi főbb feladatokat végezzük el:
  • Szelepek és szelepfészkek csiszolása,
  • Hengerek hónolása,
  • A főtengely csapjainak köszörülése, kiegyensúlyozás, repedés vizsgálat,
  • Álló csapok és hajtókarok csapágyainak fúrása,
  • Motortömbön a víz és olaj rendszer szivárgásának vizsgálata, javítása,
  • A motor segédberendezéseinek (vízszivattyú, olajszivattyú) javítása, próbapadi vizsgálata,
  • Adagoló szivattyú javítása, fékpadi beszabályozása,
  • Az összeszerelt motor fékpadi beszabályozása, járatása SCHENK típusú vízfékpadon
A nagyjavított motor vizsgálati követelményei megegyeznek a gyári új motor átvételi követelményeivel. A nagyjavított motorra az új motor futásteljesítményének 60%-át szavatoljuk, ebből 1.500km vagy 1 év garanciát vállalunk. 
 
Motorkiemelés
Motor fékpadi ellenőrzése
Motorfékpad(BTR-80A)

Erőátviteli fődarabok javítása



A harcjármű és harckocsi erőátviteli fődarabjainak valamennyi alkatrészét javítani tudjuk.
Fődarabok alatt harcjárműveknél a főtengelykapcsolót, nyomatékváltót, osztóművet, hidat, kerékreduktort, vízsugaras hajtóművet és a kormányművet, harckocsik esetében az előtéthajtóművet, oldal-sebességváltót, kihajtóművet és a futómű alkatrészeit értjük.
 
Osztómű ellenőrzése
Osztómű ellenőrzése 2
Osztómű ellenőrzése 3

Elektromos egységek javítása


 
  • Indítómotor, generátor, elektromos motorok javítása, ellenőrzése, beszabályozása próbapadokon.
  • Elektromos jelzőműszerek, kapcsolótáblák, műszerfal javítása. A kábelkorbácsokat minden nagyjavításnál újakra cseréljük
  • R-123 rádió és R-124 belső beszélő rendszer javítása
 
A javítás, beszabályozás, ellenőrzés saját fejlesztésű és gyártású próbapadjainkon történik. Az R-123 rádió-berendezések pontatlan és rossz leolvashatóságú frekvencia skálájának kiváltása érdekében kifejlesztettünk egy digitális kijelzésű frekvencia skálát. Ennek beépítése nagymértékben könnyíti a frekvencia leolvasását, beállítását, segítségével a rádiókapcsolat biztonsága jelentősen növekszik.

Egyéb javítások


 
  • Nappali és éjszakai irányzó és figyelõműszerek javítása: a javítási folyamatban ki tudjuk cserélni az optikai rendszer bármelyik kopott, homályos vagy törött elemét (lencsék, védõüvegek, prizmák). Éjszakai műszerekben cserélni tudjuk az elektronoptikai elemeket, meg tudjuk javítani a nagyfeszültségű tápegységeket. A javítás utáni beszabályozás, ellenõrzés kollimátor segítségével történik. 
  • Különleges berendezések javítása
  • Atomvédelmi rendszer működõképességének ellenõrzése saját fejlesztésű és gyártású ellenõrzõ berendezéssel.
  • Tűzoltó rendszer működõképességének ellenõrzése saját fejlesztésű és gyártású ellenõrzõ berendezéssel, tűzoltópalackok töltése, hitelesítése. A töltõberendezés saját fejlesztésünk és gyártásunk eredménye.
  • Magasnyomású légindító palackok felújítása, hitelesítése és töltése. 
  • Torony összeszerelés: beépítésre kerül a fegyverzet, a figyelõműszerek, a stabilizátor rendszer. Speciális próbaállványon elvégezzük a torony rend-szereinek működéspróbáját, az ágyú és géppuska párhuzamosítását (hideg belövését).
  • Alváz összeszerelés: beszereljük az elektromos kábelkötegeket, a csõvezetékeket és rudazatokat. Amennyiben a jármű kormányszerkezete mechanikus rendszerű, a nagyjavítás során el tudjuk látni szervo rásegítõvel. Új és felújított elemeket használva beszereljük a futóművet. Ezt követi az erõátviteli fõdarabok beszerelése, beszabályozása, az összeszerelt alváz minden rendszerére kiterjedõ állóhelyi vizsgálat. 
  • Átadási vizsgálatok: az összeszerelt jármű teljes egészének, komplett rendszereinek működés közbeni ellenõrzése állóhelyi vizsgálattal kezdõdik. Az itt megfelelt, nagyjavított harckocsi valós körülmények közötti ellenõrzése futópróbával történik. Társaságunk saját próbapályával rendelkezik. Kialakításának köszönhetõen változatos terepviszonyok között lehetséges a harckocsik képességeinek kipróbálása. A Megrendelõ elõírásai szerint a futópróba során kerülhet sor a meleg belövésre, ahol az ágyú működését vízlövéssel, a párhuzamosított géppuska működését éles lõszerrel ellenõrizhetjük. 
  • Felületvédelem, festés: a javítás során gondot fordítunk a felületvédelemre is. Az összes alkatrész és a fõdarabok is beépítés elõtt felületvédelemmel vannak ellátva. A páncéltest és a torony egyaránt külsõ-belsõ festést kap, még az összeszerelés megkezdése elõtt. A futópróbán megfelelõnek minõsített harckocsi külsejét tisztítás után a Megrendelõ által elõírt álcázó színnel festjük le. Biztosítani tudjuk homogén zöld vagy tereptarka álcázó, infra elnyelõ bevonati rendszer felvitelét. 
  • Kárpitos munkák: kárpitos műhelyünkben lehetõség van különféle tömítések, takaróponyvák, védõhuzatok, ülések, egyéb párnák, rögzítõ szí-jak elkészítésére.
  • Komplettírozás: a teljesen kész harckocsin elhelyezzük szerszámzatát és tartozékait, elõkészítjük a Megrendelõ által elõírt szállítási módhoz. Ez az elõkészítés a követelményeknek megfelelõ idõtartamú konzerválást is tartalmazhat.

Harckocsi javítás Iraknak


 
A Magyar Köztársaság Kormánya 77 db T-72 harckocsit (átlagosan 20-22 évesek) és 4 db harckocsi vontatót adományozott Iraknak. A cseh és lengyel gyártmányú harckocsik karbantartását, valamint szükség szerinti javítását a részvénytársaságunk végezte el négy hónap alatt. Ez a munka számunkra nagy jelentőségű volt, s mint bebizonyosodott: 2005. kiemelkedő feladatává vált.

Személygépkocsik javítása


 


A MH alakulatainál rendszeresített terepjáró személygépkocsik műszaki ellenőrzése, karbantartása, szükség szerinti javítása, fődarabok cseréje a következő típusokra hazai bázison, illetve missziós területeken:

UAZ család, MERCEDES BENZ G-250, G-270, G-280

Tehergépkocsik javítása, vizsgáztatása


 
A következő tehergépjárművek teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
MERCEDES-BENZ típusai, pl.: UNIMOG, 1017A, a Volkswagen típusai, pl.: T4, T5, MAN típusai, pl.: HX32, IVECO, URAL, KRAZ, GAZ, UAZ, TATRA, IFA.

URAL-4320 DAM (darus autómentő gépkocsi)


 
A darus gépkocsi rendeltetése az elakadt, elsüllyedt, felborult, sérült vagy meghibásodott gépkocsik és kerekes páncélozott harcjárművek mentése, vontatása, illetve emelve vontatása (BRDM-2). Telephelyi vagy tábori körülmények között végzett javítási munkáknál fődarabok ki és beemelése, továbbá egyszerűbb rakodási feladatok végrehajtása.
Az autómentő darus gépkocsi bázisjárműve a csörlőművel ellátott URAL-4320 típusú, összkerék hajtású terepjáró tehergépkocsi. A mechanikus működtetésű kétgémes, daimond rendszerű daruszerkezet segédkeretre épült, mely a bázisjármű alvázához oldható kötéssel van rögzítve.
A kialakított rakfelületen legfeljebb 1t össztömegű javítóanyag szállítására van lehetőség.
A darus autómentő jól vizsgázott mind hazai mind missziós igénybevételi körülmények között.
Jelenleg az URAL vezetőfülke páncélozásával szeretnénk a javító állomány mentéskor nélkülözhetetlen biztonságát növelni. 

Műszaki eszközök javítása, vizsgáztatása


 


A következő műszaki eszközök teljes körű felújítása karbantartása:
Pontonhidak, USZM-2 cölöpverő , PTSZM, BAT-2, BAT-M, BMK-130

Darus gépkocsik javítása, vizsgáztatása


 
A következő darus gépjárművek teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
TADANO-FAUN BFK-35.4, IFA ADK125, TATRA, KAMAZ, URAL

Erőgépek, traktorok javítása, vizsgáztatása



Az erőgépek, traktorok teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
MTZ-80, -82, T-150

Nehézgép szállítók javítása, vizsgáztatása


 


Nehézgép szállítók teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
CsMZAP és P-50 pótkocsik

Fegyverzet javítása


 
Magába foglalja a tüzérségi eszközök, a harckocsik és harcjárművek párhuzamosított és légvédelmi géppuskáinak kiszerelését, paramétereinek ellenőrzését, teljeskörű javítását, beszabályozását. A felsorolt műveletek szakszerű végrehajtásához rendelkezünk a fegyverzeti eszközökhöz kialakított idomszerekkel és a szükséges ellenőrző, beszabályzó berendezésekkel.
A stabilizátor rendszer mechanikus, elektromos és hidraulikus elemeinek javítását , ellenőrzését, beszabályozását saját fejlesztésű és gyártású próbapadjainkon végezzük.
Igény esetén vállaljuk a különböző lövészfegyverekhez (7,62 mm-től 20 mm-ig) idomszerek, valamint aknavetők, harckocsik és tüzérségi lövegek csőegyenességének vizsgálatához szükséges eszközök, illetve a cső és töltőűr kopásának mérésére szolgáló berendezések gyártását.

 


BTR-80 toronylevétel
2A72 gépágyú működésének ellenőrzése
 

D-20 ágyútarack és aknavetők javítása



D-20-as ágyútarack és aknavetők karbantartása, teljes körű felújítása.

Helyszíni javítások, karbantartások


 
A saját telephelyünkön végzett javítások mellett fontos szerep jut a helyszíni technikai kiszolgálásoknak, gyakorlatra és műveletekre történő felkészítéseknek, javításoknak.
Ezt a munkát az alakulatok telephelyén, vagy a meghibásodás illetve a gyakorlat helyszínén, missziós területeken hajtjuk végre.
Speciális feladat a nagyteljesítményű áramforrás aggregátorok helyszíni javítása, karbantartása, amelyet vevőszolgálat jelleggel végzünk.
 
Automata váltó levétele

BTR-80 modernizálás



A program célja


  • A lövész egységek harci hatékonyságának növelése az éjjellátó képességgel; NATO kompatibilis kommunikációs képességekkel, valamint további, az egyes változatok által nyújtott harci képességekkel (úgymint: vegyi-sugárvédelem, sebesült kihordás);
  • Középjavítás minimális szintű modernizálási igénnyel, a BTR-ek rendszerben tartásának 2020-ig történő kiterjesztéséért. A járműveken végrehajtjuk a 4-es szintű technikai kiszolgálást, a hiba felvételezés alapján történő javítást, az igény szerinti gumicserét valamint a TASZT készletek feltöltését.


A részleges modernizáció elemei BTR-80 és 80A típusoknál


  • KM1M kettős működésű irűnyzó távcsó beépítése
  • Csúszásgátló bevonat a tetőpáncélon
  • STANAG szerinti külső indító csatlakozó
  • Meleg levegős fűtő-szellőztető készülék
  • Palackozott - zacskózott ivóvíz-tároló láda
  • Lőporgáz elszívó berendezés
  • Toronyáramkörök visszajelző lámpa
  • Opto-elektronikus lőszerkifogyás érzékelő
 
A modernizált harcjárművek átadása az alakulatok képviselőinek 2010-ben lezárult.

BTR-80 Sebesült Kihordó Jármű (BTR-80 SKJ)



A sérültek elsősegélyben részesítése és a fegyveres küzdelem zónájából az ellátó tagozatokhoz történő kimentése a jármű fő rendeltetése.
A kifejlesztett eszköz biztosítja a sebesültek kiürítését a sebesülés helyéről a sebesültgyűjtő pontokig, vagy az osztályozás helyére az ellenség tűzhatása alatt is, a katonai alkalmazás körülményei között, az érvényben lévő törvényi előírásoknak, NATO szabványoknak megfelelő felszereltséggel és kialakítással.
A sérültek szakellátását és a kiürítést a 3 fős szakállomány végzi. A szállítható sérült személyek száma 7 (6 fő ülő és 1 fő fekvő). Az ülő sérültek számára kialakított ülések szükség esetén fekvőhellyé alakíthatók, így az eszköz 3 fő ülő és 2 fő fekvő, vagy 3 fő fekvő sérült szállítását biztosítja.
 
BTR-80 Sebesült Kihordó Jármű

Vegyi-Sugár Felderítő Jármű (BTR-80 VSF)


 
A vegyi-, sugárfelderítő jármű (BTR-80 VSF) a vegyi- és sugárfelderítő elegységek eszköze. Alapvetően a Magyar Honvédség részére, a vonatkozó NATO követelmények figyelembevételével, BTR-80 páncélozott szállító harcjármű bázison került kialakításra.
A felderítő harcjármű olyan beépített, illetve hordozható felderítő-, mintavevő-, navigációs, híradó és számítástechnikai eszközökkel, egyéni, illetve kollektív védelemmel rendelkezik, ami megfelel a vegyi-, sugárfelderítő (NBC) alegységek alkalmazási igényeinek, illetve igazodik annak feladatrendszeréhez.
Rendeltetése a tömegpusztító fegyverekkel mért csapások, illetve az ipari katasztrófák hatásainak felmérése, a szennyezett területek felderítése, a felderítés során gyűjtött adatok feldolgozása és továbbítása.
Beépített és málházott eszközeivel alkalmas:
  • harctéri körülmények között a levegő, a víz valamint a talaj vegyi- és sugárfelderítésére,
  • vegyi-, és sugárszennyezett területek határainak megjelölésére,
  • a mérgező harcanyagok és a veszélyes ipari anyagok azonosítására,
  • NBC paraméterek, a talaj közeli meteorológiai adatok mérésére, tárolására és feldolgozására, jelentések készítésére,
  • a vegyi-, sugár- és biológiai anyagokkal szennyezett területekről mintavételre, a harcjármű helyzetének meghatározására GPS berendezéssel.
Vegyi-Sugár Felderítő Jármű (BTR-80 VSF)

Mentő Vontató Jármű (BTR-80 MVJ)



Mentő Vontató Jármű rendeltetése: a BTR-80 harcjármű bázisán kialakított jármű a természetes és mesterséges akadályok leküzdése, a sérült, meghibásodott BTR-80, illetve BTR-80A páncélozott szállító harcjárművek technikai kiszolgálása, kisjavítása, vontatása, vontatásra előkészítése terepen harci viszonyok között.
Béke időszakban, a páncélos szakfeladatokban való aktív részvétel. Ennek érdekében az alapjárművön „járműtechnikai korszerűsítési csomag” kerül végrehajtásra (automatikus kerék abroncsnyomás szabályozás, hidraulikus elemek vezérlése, félautomata sebességváltó, stb.).
 
A BTR-80 MVJ biztosítja:
  • terepen – szélsőséges terepviszonyok mellett - és vízen történő mozgást,
  • technikai kiszolgálást, legfeljebb a TK 2 műveletek szintjéig,
  • sérült kerekes harcjárművek vontatásra történő előkészítését, vontatását,
  • kisjavítások végzését, motorcsere végrehajtását,
  • az elöljáró felé kapcsolattartást híradó eszközökkel, a teljesített feladatok jelentését,
  • a mentő-vontató csoport felszerelésének, élelmiszerének tárolását, szállítását,
  • a vasúti szállítás ki- és berakodási feladataiban való részvételt,
  • vízi akadályok leküzdésének technikai biztosítását
Mentő Vontató Jármű (BTR-80 MVJ)
MVJ vontatás 2005
Szentes MVJ

Műszaki Páncélozott Akadályelhárító Jármű (BTR-80 MPAEJ)



Műszaki Páncélozott Akadályelhárító Jármű rendeltetése: a mesterséges akadályok, rombolt terep, illetve objectumok elhárítása, valamint a feladathoz szükséges alegység szállítása, védelme.

A MPAEJ az alábbi feladatok elvégzését képes biztosítani:
  • terepen és vízen történő mozgást,
  • figyelést, helyzetfelmérést és távolságmérést,
  • műszaki zárakon átjárók nyitását,
  • veszélyes területek megjelölését, utak, átjárók kitűzését,
  • kapcsolattartást híradó eszközökkel, a teljesített feladatok jelentését,
  • a műszaki akadályelhárító csoport ivóvíz és élelmiszer készletének szállítását.

Műszaki Páncélozott Felderítő Jármű (BTR-80 MPFJ)


 
A Műszaki Páncélozott Felderítő Jármű rendeltetése a terep, az objectumok, a természetes és mesterséges akadályok felderítését végző 8 fős műszaki felderítő alegység mozgásának biztosítása közúton, terepen és vízen, a felderítéshez szükséges felszerelések, eszközök szállítása, a tevékenység közvetlen biztosítása egyéni fegyverzettel.

Az MPFJ BTR-80 főbb részei:
  • átalakított BTR-80 páncélozott harcjármű, alapfelszereléseivel,
  • a felderítő raj műszaki, híradó, vegyvédelmi, fegyverzeti, hadtáp és egyéb szakfelszerelései,
  • málhaládák, málhakeretek, tartó és rögzítő elemek, a jármű belsejében és a külső felületén a szakfelszerelések elhelyezésére.     

Univerzális Mechanikus Fegyverállványok


 

UMF-1



Az Univerzális Mechanikus Fegyverállvány a MERCEDES BENZ G-270 CDI BA-10 bázisán került kialakításra, továbbá alkalmazható a G-250 Wolf terepjáró gépjárműn is.
Biztosítja a járművek szállítóteréről történő tűzkiváltást PKM 7,62 mm űrméretű géppuskával. Az állvány fejrészébe átalakítás nélkül be lehet illeszteni az NSzVT  és a DSK 12,7 mm űrméretű légvédelmi géppuskák már meglévő fegyverállványát.
UMF-1
 
 

UMF-2


 
Az univerzális mechanikus fegyverállvány a MERCEDES BENZ G-280 CDI BA6 C+R SSR FB6 bázisán került kialakításra. Biztosítja a jármű szállítótér tetejéről történő tűzkiváltást PKM 7,62 mm űrméretű géppuskával úgy, hogy a köré épített Ballisztikai Védőpanel  (BVP) fedezéket nyújt a fegyvert kezelő katona számára.
UMF-2
 
 

UMF-3



Az UMF-3 típusú fegyverállványok a PKM 7,62 mm-es géppuska és a DSK 12,7 mm-es légvédelmi géppuskák HMMWV M1114 járműre történő felszerelését biztosítják. Lehetővé teszi a PKM vagy DSK géppuska könnyű és gyors rögzítését, irányzott, pontos tűzvezetést.
UMF-3
 
 

COUGAR 4x4 MRAP felszerelése


 
A neves amerikai hadiipari gyártó termékét más honvédségi beszállítókkal együttműködve részvénytársaságunk mérnőkei fejlesztették tovább az MH speciális igényeinek, lehetőségeinek megfelelően.
Az elvégzett munka eredményeként az alábbi szerkezeti egységek kerültek gyártásra:
  • NSZVT 12,7 mm-es légvédelmi géppuskatartó állvány a ballisztikai védőpanellel,
  • robottartó a feljáró rámpával,
  • merev vonóháromszög,
  • kiegészítő tárolóládák.

Tűzoltó és tüzszerész járművek


 
A Magyar Honvédségnél korábban rendszeresített ZIL, valamint TÁTRA járműalvázakon kialakított kombinált és habbal oltó tűzoltó gépjárművek jelentős része, az életciklusuk végére, az üzembenntartás során fizikailag teljesen elöregedett, elhasználódott. Korszerű, új eszközökkel történő kiváltásuk (cseréjük) mind rendszer-, mind alkalmazástechnikailag is indokoltá vált
 
A járművek cseréjére 2001. évben fejlesztési program indult, melynek eredményeként előbb a Repülőtéri Nehéz Tűzoltó Gépjármű (RNTG), majd a Terepjáró Gépjárműfecskendő (TGF) minta-, és sorozati példányai kerültek kifejlesztésre, illetve gyártásra. A fejlesztési programokban, a gyártási és szállítási feladatokban a HM CURRUS Zrt. a megfelelő referenciákkal rendelkező minősített beszállító partnerekkel (MAN, Schmitz) együttműködve, mint fővállalkozó vett részt.
 
A legyártott, közúti forgalomba helyezett, majd a megrendelőnek/üzembentartónak átadott tűzoltó gépjárművek üzemeltetésével és fenntartásával kapcsolatos háttér-szolgáltatási feladatokat (vevőszolgálat, szerviz, javítás) a mindenkori vállalkozói szerződések szerint a HM CURRUS Zrt. végzi.
 

Repülőtéri Nehéz Tűzoltó Gépjármű (RNTG)


 
Az RNTG a katonai repülőtereken szolgálatot teljesítő tűzoltó alegységek alapvető, nagyteljesítményű oltóeszköze. A gépjármű az önjáró MAN 27. 464 DFAC típusú háromtengelyes összkerékhajtású járműalvázból és az azon elhelyezett Schmitz FLF 50/40/5 típusú, könnyűfém karosszéria elemekből épített tűzoltó szakfelépítményből áll.
A tűzoltó gépjármű beépített víz-, és habképzőanyag tartállyal, normál-, és magasnyomású vízszivattyúval, habbekeverővel, tető-, és orrágyúval, normál-, és magasnyomású gyorsbeavatkozókkal, szabványos szívó-, és nyomóoldali be, illetve kimenetekkel, sűrített levegős habbal oltó rendszerrel (CAFS), valamint saját járműönvédelmi rendszerrel van felszerelve.

Rendeltetése szerint elsődleges feladata:
  • a légi jármű baleseteknél keletkező tüzek oltása;
  • élet és vagyonmentési feladatok hatékony végrehajtása;
  • az üzemanyag és éghető folyadékok tüzeinek oltása;
  • az objectum területén, vagy annak közvetlen közelében keletkezett tüzek oltása;
  • szilárd anyagok, épületek és tárolók tüzeinek oltása során támogatás biztosítása.
 
A jármű álló helyzetben és menetközben is működtethető. Többcélú alkalmazhatóságát a málházott és a kiegészítő szak-, valamint egyéni felszerelések biztosítják. 

Terepjáró Gépjárműfecskendő (TGF)


 
A TGF a tűzoltó gépjármű fejlesztési-, és csereprogram második fázisában az RNTG továbbfejlesztett változataként, Common-Rail közvetlen befecskendezéses dízel motorral szerelt MAN gyártmányú, TGA 26.480 (6x6) BB típusú, háromtengelyes összkerékhajtású járóképes alvázon került kialakításra.

A megnövelt műszaki képességű (elektromos csörlő, kézidarú, áramforrás aggregát, fényárboc) jármű kiválóan alkalmazható katonai repülőterek, lőterek, objectumok, fegyver-, és üzemanyag bázisok tűzvédelmi feladatainak ellátására, az élet, vagyon, valamint a műszaki- mentési feladatok hatékony végrehajtására.

Nagyteljesítményű Repülőtéri Tűzoltó Gépjármű (NRTG)


 
Ajánlati felhívásra – a NATO Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) fejlesztési program részeként –, a HM CURRUS Zrt. a világ egyik legnagyobb tűzoltó gépjármű gyártójával, a Rosenbauer International AG-val együttműködve 2009. évben 2 db NRTG-t szállított az MH Pápa bázisrepülőtérre, a repülőtér és az ott települt szállítóflotta tűzvédelmének biztosítása érdekében. A megrendelői igények szerint legyártott, majd üzemeltetésre átadott NRTG-k alapját a Rosenbauer Panther 6x6 CA-05 típusú járműve adta.

Az NRTG az önjáró RBI 36.705 6x6 CA-05 típusú háromtengelyes összkerékhajtású járműalvázból és az azon elhelyezett FLF 12500/1500/250 típusú tűzoltó szakfelépítményből áll. Beépített fűthető víz-, és habképző anyag tartállyal, portartállyal, normálnyomású vízszivattyúval, habbekeverővel, tetőágyúval (víz/hab) orrágyúkkal (víz/hab, por) normálnyomású gyorsbeavatkozókkal (víz/hab, por) szabványos szívó-, és nyomóoldali be, illetve kimenetekkel, valamint saját járműönvédelmi rendszerrel van felszerelve.

A tűzoltó-technikai rendszer működését 2 beépített kezelőpanel biztosítja. Az egyik panel a vezetőfülkében, míg a másik a szivattyútérben került elhelyezésre. A jármű, álló helyzetben és menetközben is működtethető. A jármű manőverezési képességét tolatókamera segíti, melynek monitora a vezetőfülkébe van beépítve. A járművek helyszíni szervizelését, garanciális és egyéb esetleges javításait a HM CURRUS Zrt. végzi. 

Közúti tűzszerész gépkocsi


 

Rendeltetése


 
A tűzszerész raj személyzetének (max. 6 fő vezetővel együtt), felszerelésének és max. 250 kg tömegű hatástalanított robbanó szerkezet szállítása közúton. A gépkocsi el van látva megkülönböztető fény- és hangjelzéssel.
 
 

Felszerelések


 
Az alumínium elemekből épített, redőnyös ajtókkal ellátott szakfelépítményben elhelyezésre és rögzítésre kerültek a tűzszerészek szakszerű munkavégzéséhez és a robbantáshoz szükséges berendezések, felszerelések (robbanóanyag, speciális szerszámok, személyi védőfelszerelés, bombatakaró, stb.). A szakfelszerelés meghatározása és biztosítása a megrendelő feladata. A gépkocsi el van látva a földbe temetett bombák kiásásához szükséges lapátokkal, ásókkal, fúró berendezéssel, valamint a robbanó szerkezetek mozgatásához, gépkocsiba emeléséhez és biztonságos elszállításához szükséges felszerelésekkel.
A nagyobb tömegű, hatástalanított bombák gépkocsi mellé vonszolásához vonó berendezés, a bomba felemeléséhez kézi láncos emelő és a bomba jármű belsejébe, homokágyra való emeléséhez speciális daruberendezés áll rendelkezésre.
A terepen történő kötetlen munkavégzés érdekében minden berendezés kézi működtetésű.
A gépkocsi az éjszakai munkavégzés érdekében rendelkezik térmegvilágító lámpával és állvánnyal. A térmegvilágító lámpa 220 V-os működtetésű, áramellátása villamos energia hálózatról vagy áramforrás aggregátorról a jármű bal oldalán elhelyezett csatlakozó aljzaton keresztül történik.
 
 

Fontosabb műszaki adatok


 
Gépkocsi típusa: VW T5 duplakabinos 4 MONITON HT 2,5 PDTDI
Meghajtás: 4MOTION 4 kerék hajtás, a hátsó tengely differenciálzárral szerelt
Megengedett legnagyobb össztömeg: 3000 kg
Daru max. terhelhetősége: 2500 N

Terepjáró hadműveleti tűzszerész gépkocsi


 

Rendeltetése


 
Hadműveleti területen, nehéz terepviszonyok mellett a tűzszerész feladatok ellátása 3 fő tűzszerésszel és a szállított szakfelszereléssel. A gépkocsi el van látva megkülönböztető fény- és hangjelzéssel. 
 
 

Felszerelések


 
A szakfelépítményben elhelyezésre kerültek a tűzszerészek szakszerű munkavégzéséhez és a robbantáshoz szükséges berendezések, felszerelések (robbanóanyag, speciális szerszámok, személyi védőfelszerelés, bombatakaró, stb.). A szakfelszerelés meghatározása és biztosítása a Megrendelő feladata.
A gépkocsi el van látva a földbe temetett bombák felkutatásához szükséges bombakereső felszerelésekkel, valamint a hatástalanításukhoz és megsemmisítésükhöz szükséges eszközökkel.
A gépkocsi az éjszakai munkavégzés érdekében rendelkezik térmegvilágító lámpával és állvánnyal. A térmegvilágító lámpa, illetve az elektromos kéziszerszámok működtetéséhez a gépkocsi el van látva egy 230 V-os, 4kVA-es dízel aggregátorral.
 

Aggregátorok, utánfutók


 
Magyarország NATO csatlakozása elõtt a Magyar Honvédség orosz és magyar gyártmányú benzin- és dízelüzemû áramforrás aggregátorokkal rendelkezett, részvénytársaságunk ezek szervizelésében és javításában szerzett széleskörû tapasztalatokat.
 
Az MH különbözõ Szolgálatfõnökségei egyre több célra használnak KIRSCH gyártmányú, korszerû áramforrás aggregátorokat, amelyek a NATO követelményeit is kielégítik.  Vállaljuk áramforrás aggregátorok telepítését és üzembe helyezését, a szükséges tervezési és engedélyezési munkák elvégzését. 
 
Az aggregátorokat speciálisan kialakított utánfutókra szereljük. Elvégezzük a közúti forgalomba helyezéshez szükséges engedélyeztetéseket, az eszközöket levizsgáztatva adjuk át megrendelõinknek.

Áramforrás aggregátor szállító nyitott utánfutó


 
A hordozó jármű 1 tengelyes ráfutófékes változtatható magasságú, vonószerkezettel ellátott, NATO STANAG szabványnak megfelelő vonószemes utánfutó.
 
Az aggregátor alapkeretre került felszerelésre. A teljes aggregátor időjárással szemben védelmet biztosító palásttal van lefedve. A palást a motor tartományban felhajtható és így valamennyi karbantartási és javítási munka elvégzéséhez jó elérhetőséget tesz lehetővé. Indítás sorba kapcsolt két 12V/70Ah-s akkumulátorral történik. 
 
Az áramforrás aggregátor alkalmas minden 230V/50Hz-es váltakozó feszültségű fogyasztó (pl. világító berendezések, fűtőkészülékek, villamos motoros fogyasztók, elektronikus fogyasztók) táplálására.   

Tűzoltó utánfutó


 
A tűzoltó utánfutó a nem szervezetszerű tűzoltó elegységek alapvető tűzvédelmi eszköze. Szakfelépítménye a HM CURRUS Zrt. egyedi gyártású, terepen alkalmazható egytengelyes alvázára van építve. A tűzoltó utánfutó fő részét a zárt felépítményben elhelyezett (beépített, illetve málházott) tűzoltó szakfelszerelések képezik. Alapja a "Power Box" sűrített levegős habbal oltó berendezés (CAFS), amely egy kismotoros fecskendőből, egy levegőkompresszorból és egy hab bekeverő egységből áll.
 
Az utánfutó saját víztartállyal rendelkezik. A benne szállított vízmennyiség biztosítja az eszköz autonom alkalmazását és az oltóanyagok szelektív, illetve kombinált felhasználásával  lehetővé teszi az „A” és „B” tűzosztályú tüzek oltását olyan területeken, ahol más vízforrás nem áll rendelkezésre.

Megsemmisítés


 
A haditechnikai eszközök ipari javítása mellett társaságunk kapta feladatul az MH hadrendjéből kivont harckocsik, harcjárművek és tüzérségi eszközök nemzetközi szerződésekben előírt megsemmisítését, csökkentését a CFE előírásoknak megfelelően.
Szigorú előírások biztosítják, hogy a csökkentett eszköz többé ne legyen hadi célokra felhasználható. 
 
 

Fegyverzetcsökkentés


 
Módozatai
  • darabolásos megsemmisítés
  • közszemlére tétel
  • lőtéri céltárggyá való átalakítás
  • múzeumi tárggyá történő átalakítás
 
 

Inkurrencia kezelés


A feleslegesség vált eszközök osztályozása.
 
Módozatai
  • a gazdaságosan felújítható eszközök javítása, értékesítése
  • selejt eszközök szétszerelése, az esetlegesen kinyerhető javító anyagok érdekében
  • eszközök átalakítása más célra
  • hulladék anyagok válogatása és értékesítése

Lakatos tevékenységek


 
Lakatos üzemünk acélból, rozsdamentes acélból és alumíniumból teljes körű lemezmegmunkálást vállal.
A mélyhúzáson és sajtoláson kívül lemezvágást és hajlítást valamint rezgő szerszámos lemezalakítást végzünk. Jellemzően a megrendelő által biztosított szerszámokkal különféle sajtolt lemez alkatrészeket gyártunk. Minősített hegesztőinknek köszönhetően egyedi és sorozat gyártású, színvonalas fémmegmunkálást vállalunk.
A nagy sorozatban gyártott autóipari sajtolt alkatrészek (ülés háttámla, kartámasz), parabola antenna tányérok, tartályfenekek, mezőgazdasági gép karosszéria elemek régóta meghatározó elemei termékpalettánknak.
 
 

Lemezalakítás


  • sajtolás
  • mélyhúzás
  • élhajlítás
  • lemezdarabolás
 
 

Alkalmazott hegesztési eljárások


  • fogyóelektródás védőgázas ívhegesztés
  • Wolframelektródás védőgázas ívhegesztés
 
 

Meghatározó gépeink


Gép Húzóerő, préserő Asztali méret
Hidraulikus mélyhúzó prés 6300kN
2200 x 1300 mm 
Hidraulikus mélyhúzó prés 1600kN 1000 x 1000 mm
Excenter prés 5000 kN 1600 x 900 mm
 
Gép Préserő Hajlítási hossz
Mechanikus élhajlító 3150 kN 4000 mm
Hidraulikus prések 100-1000-1600 kN  
Excenter prések 400-630-1000-1600 kN  
Lemezolló max. 16 mm lemezvastagságig  
 

Gépi forgácsolás


 
Marás, esztergálás, köszörülés.
 
Gépeink Átmérő Hossz/asztalméret
Esztergagép 680 mm
3000 mm
Marógép - 1400x400 mm
Forgóasztalos síkköszörű gép - 900 mm
NC esztergagép 630 mm 1800 mm
NC megmunkáló központ - 630x630 mm
 
 

Plazmavágás


 
ESAB Eagle 2000 típusú plazmavágó berendezésünkkel pontos és nagy sebességű vágást tudunk vállalni 50 mm lemezvastagságig.
Teljesítmény: 200 A.
Asztalméret: 1500x3000 mm

Kiemelt partnereink


 


  • RÁBA Jármű Kft.
  • Atlas Copco Kft.
  • Schwarzmüller Kft.
  • Knorr Bremse Vasúti Kft.
  • Hungaro-SRL Gépipari Kft.

Kutatás Fejlesztés


 
 
Integráció + Reorganizáció + Kreativitás = Költséghatékony vállalatirányítás

AsR 10/40M konténerizált víztisztító és vízkiadó berendezés


 
Az AsR 10/40M konténerizált víztisztító berendezés telepítés után biztosítja az ivóvíz arzén-, vas-, mangán-, és ammónium tartalmának határérték alatt történő tartását. A berendezés a település meglévő ivóvízrendszeréhez csatlakozik. A HM EI Zrt. – HIDROFILT Kft. – HM CURRUS Zrt. által kifejlesztett berendezéssel — az UNIO-s kötelezettségnek megfelelően 180 településen — az átmeneti ivóvízvíz ellátás került biztosításra.
 

TVP-20 (Törpe Vízmű Projekt) program


 
A magyarországi derogációs átmeneti vízellátásban alkalmazott koagulációs technológia illetve a modularizált és tipizált rendszereket alkalmazva, került kifejlesztésre a TVP-10-, TVP-20 illetve TVP-30 törpe vízmű. A projekt három típusa 1000-5000 fős lélekszámú települések vízellátását tudja biztosítani a vonatkozó Kormányrendelet előírásai szerint. A modularizált technológia illetve a tipizált könnyűszerkezetes épület „falubarát” architektúrával lett tervezve. A vízmű alkalmas vas-, mangán-, arzén és ammónia derogációs határérték alá csökkentésére. Új elem a fejlesztésben az öblítővíz utókezelése.
 
A TVP program keretében, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső légi bázison megépítésre került a TVP-20 típusú vízmű. A projekt EU-s támogatással készült el. A projekt megvalósításnak időintervalluma 2 hónap (tervezés + kivitelezés).

Moduláris belső kialakítású autóbusz fejlesztése, gyártása a VOLVO BUS Co. együttműködésével


 
A HM CURRUS Zrt. a moduláris felépítmény család fejlesztési koncepciójából kiindulva, olyan busz bázis-járművet fejlesztett ki, amely
  • a bázis-jármű speciális kialakítása folytán, több belső kialakítási koncepció megvalósítását teszi lehetőv
  • a belső kialakítások egység csomagban, „kitt rendszerben” kerültek megtervezésre
 
Első körben a bázis-jármű és négy belső kitt került kifejlesztésre, ezek
  • személyszállító kivitel (49 fő)
  • sebesült szállító kivitel
  • orvosi vizsgáló kivitel
  • törzs / tárgyaló kivitel
A projekt együttműködő partnere a VOLVO BUS Co., a HM CURRUS Zrt. megfelelőségét műszaki akkreditáció keretében tanúsította. A prototípus 2015. június hónapban elkészült a személyszállító kittel és a változtatható bemutató készlettel. Alkalmazhatóság: „magas padló kivitelű” helyközi járatok jármű parkja, speciális igénybevételre tervezett egyedi kivitelek kis széria számú gyártása.
 
  
 

Moduláris felépítmény család fejlesztése, gyártása a 3,5 t teherbírású tehergépkocsikhoz


 
A HM Currus Zrt. előzetesen e tárgykörben végzett hadiipari fejlesztési tapasztalatainak felhasználásával, a katonai és polgári hasznosításra egyaránt alkalmas felépítmény családot fejlesztett ki 2012. évben. A fejlesztés több típusú bázis járműre csatlakoztatható „szóló” illetve „nyerges” változat kifejlesztésére irányult, melyek egymás között is átjárhatóak.
 
A fejlesztés eredményeként 2012. decemberben elkészült 3 db „szóló” felépítmény prototípus, amely jelenleg is üzemi próbáit teljesíti (HM Currus Zrt. anyagbeszerzés és HM EI Zrt. PNR projekt).
 
A fejlesztés elsődleges célja, egy „apa-kocsihoz” (bázis-jármű) csatlakoztatható felépítmények, mellyel költséghatékony üzemben tartás érhető el. Jelenlegi együttműködő partnereink a FORD, illetve az IVECO márkák.
 
2013. év végére elkészült a „nyerges” változatok prototípusai is. A projekt elérte a piacképes termék fázisát. Felhasználási területek: Kis- és középvállalkozó szektor (ipar-, mezőgazdaság-, logisztika)
 

PNR program - Robotrepülő fejlesztés


 


A HM EI Zrt. megbízása alapján:
  • Mobil Repülési Vezetési Pont fejlesztése, prototípus legyártása
  • Kettő, katonai és polgári alkalmazási lehetőséggel bíró felderítőgép repülőgép fejlesztése
Sikeres bemutató 2012.11.05.-n Újmajorban
 

PNR program - 2013 dunai árvízi védekezés


 
Tát község Polgármesterének felkérése az árvízi védekezés elősegítésére a felderítő repülőgépekkel….
 

PNR program - LENDÜLŐ KARD 2013 - Éleslövészet célanyag biztosítás


 
A pilóta nélküli repülőgépek fejlesztési projektje jelenleg a HM EI Zrt-ben folytatódik tovább.
 

CURRUS ARIES oltóbusz


A COVID-19 világjárvány kapcsán került kifejlesztésre az ARIES oltóbusz. Az oltóbuszok a moduláris kivitelű CURRUS ARIES járművek továbbfejlesztésével készültek el. A járművek belső tere szekciókra van osztva (vezetőtér, előkészítő- és adminisztrációs helyiség, előtér, öltözők, oltóhelyiség, személyzeti utastér). Az oltóbuszok felszereltségéhez tartoznak a speciális hűtőszekrények, tároló- és előkészítő szekrények, informatikai berendezések, valamint az automata fertőtlenítő rendszer is. A járművek alkalmasak a teljes személyzet, az oltóanyagok, valamint az egészségügyi segédeszközök szállítására. Az oltóbuszok állóhelyi áramellátása külső tápellátással, vagy aggregátorral is biztosítható.
A Magyar Honvédség 5 darab oltóbuszt rendelt meg a HM CURRUS Zrt.-től. Az ARIES oltóbuszok alkalmazásával Magyarországon több mint 70.000 ember oltását hajtották végre a szakemberek.
Protó Oltóbusz videó

CURRUS ARIES fogvatartott-szállító autóbusz


Az ARIES projekt keretében került kifejlesztésre az ARIES fogvatartott-szállító autóbusz. Ezen járművek VOLVO B8R alvázra épült, 12 méter hosszúságú távolsági autóbuszok. Az ARIES fogvatartott-szállító buszok kifejezetten a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságának igényei alapján készültek el. A járműben 40 fő fogvatartott egyidejű szállítása lehetséges, amelyből 8 fő elkülönítő cellában helyezhető el. A jármű teljes utaskapacitása: 45 fő.
Az ARIES fogvatartott-szállító autóbuszok a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak megfelelően kerültek megtervezésre és forgalomba helyezésre.
A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága 25 darab ARIES busz rendelt, amelyből 19 darab fogvatartott-szállító kivitelben készült el.

Gépjármű vizsgáztatás


 


Vizsgaműhelyünk a Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölése alapján  az alábbi járműkategóriák vizsgára történő felkészítését és műszaki vizsgáztatását végzi: M1, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4, LJ, T, R, S.
 
A vizsgáztatásra kérjük, előzetesen jelentkezzen be kollégáinknál!
 
 

Nyitvatartás


 
HÉTFŐ-CSÜTÖRTÖK: 7:00 – 15:00
PÉNTEK: 7:00 – 12:00 
 
 

Időpont egyeztetés, információ kérés


 
Varga András
06 30 695 8892
Központi telefonszám
06 28 420 122 / 309-es mellék
Email
vizsgasor@currus.hu
 
 
Meghatalmazás természetes személy részére

Meghatalmazás jogi személy részére

A szerződéses állomány oktatása


 
A különböző szakbeosztásba felvett, honvédségi szerződéses szerelőállomány szakirányú felkészítését a páncélos és gépjárműtechnikai eszközök hazai és műveleti területen történő ellenőrzésére, technikai kiszolgálására, szükség szerinti javítására cégünk végzi.
 
 

A felkészítés területei


  • Terepjáró személygépkocsik diagnosztikai vizsgálata,
  • URAL DAM gépkocsi kezelése,
  • BTR-80 modernizált eszközök típusátképzése,
  • BTR-80 vízi üzemre történő felkészítése,
  • MB UNIMOG tehergépkocsik diagnosztikai vizsgálata,
  • COUGAR 4x4 MRAP diagnosztikai vizsgálata, javítása,
  • Áramforrás aggregátok kezelőinek felkészítése.
 
A résztvevők az elméleti foglalkozásokon az előadók részletes ismertetéseit követően tablók, fóliák, szabályzatok, kezelési utasítások, műveleti lapok segítségével megismerhetik a rendszeresített haditechnikai eszközöket. A szerkezeti felépítés, működés és az ellenőrzés, karbantartás előírásainak ismeretében a gyakorlati foglalkozások keretén belül sajátítják el az ellenőrzési-szerelési lépéseket.
A részvénytársaság műhelyeiben lehetőség van a központi javításra, technikai kiszolgálásra beszállított eszközök javítási folyamatának megismerésére. A medencében lehetőség van, a BTR-80 kerekes páncélozott szállító jármű, úszást biztosító részegységeinek gyakorlati alkalmazására, vízsugaras hajtómű teljesítményének megismerésére.
 
MB G-280 csörlő felszerelése

Kooperatív szakmai gyakorlat


 
A Szent István Egyetem által elindított Kooperatív Szakmai Képzés Programhoz cégünk 2010-ben csatlakozott. Ennek keretében a hallgatók közel egy éves szakmai gyakorlaton vesznek részt tanulmányaik utolsó évében, amikor is tapasztalt szakembereink iránymutatásai alapján megismerkedhetnek leendő szakmájuk gyakorlati oldalával. Lehetőségük nyílik elméleti tudásuk, gyakorlati tudássá történő mélyítésére, amely így sokkal komplexebb ismeretet biztosít számukra (csapatmunka, szabályok, technológia, határidő, kreativitás, felelősségvállalás). Ideje: 10 hónap, heti 4 munkanap.
 
 

A szakmai gyakorlat előnyei


  • párhuzamosan folyó tanulmány és szakmai gyakorlat,
  • precizitásra, pontos időbeosztásra és hatékony munkavégzésre tanít,
  • kialakítja a csapatszellemet,
  • a valódi munkakezdéshez jelentős tapasztalatot és magabiztosságot ad,
  • a diplomadolgozat/szakdolgozat témáját, konzultálását a vállalat biztosítja,
  • a gyakorlat időtartamára ösztöndíj jár.
 
Szent István Egyetem duális képzésében részt vevő hallgatók gyakorlati képzésének biztosítása Szakmai gyakorlóhelyként
 
A szakmai gyakorlat célja a szakképzettségnek megfelelő munkahelyen, munkakörben az elméleti és gyakorlati ismeretek összekapcsolása, a szakma gyakorlásához szükséges munkavállalói kompetenciák munkafolyamatokban történő fejlesztése, az anyag-eszköz-technológia ismeretek és gyakorlati jártasságok, valamint a munkafolyamatokban a személyi kapcsolatok és együttműködés, feladatmegoldásokban az értékelő és önértékelő magatartás, az innovációs készség fejlesztése. Szakmai gyakorlóhely e cél megvalósítására az Egyetem hallgatói számára gyakorlati képzést szervez. A gyakorlati képzés célja továbbá, hogy az Egyetem a Szakmai gyakorlóhely szervezet szakember utánpótlását segítse.
 
Gyakorlati képzés: A szakmai gyakorlat a felsőoktatási intézmény vagy az intézmény és a szakmai gyakorlóhely által közösen meghatározott képzési tevékenység, amelyet a képzési és kimeneti követelményekben meghatározottak szerint a felsőoktatási szakképzési programnak, illetve a szak tantervének megfelelően terveznek, szerveznek és értékelnek.
 
A Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Gépészmérnök alapképzési szakán kizárólag Katonai műszaki specializáció (képzés időtartama: 7 félév , képzés helyszíne: 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1., képzés nyelve: magyar) nappali munkarendben folyó gyakorlatorientált duális jellegű képzése keretében a hallgatók a fentiekben meghatározott célok megvalósítása érdekében a Társaságnál mint külső gyakorlóhelyen szakmai gyakorlaton vehetnek részt.

Képzőhely akkreditáció


 
Cégünk a képzőhely-akkreditációs eljárás során a Kereskedelmi és Iparkamara által kiállított tanúsítvánnyal  (13618162014; 1363962016; 13/189/2018; 13/190/2018) rendelkezik arra vonatkozóan, hogy a gyakorlati képzés tevékenységének elvégzését a jogszabályi feltételeknek, valamint az akkreditációs követelményeknek megfelelően végzi.
 
Az egyes tanintézmények által előirt szakmai gyakorlat helyét  ezen Tanúsítvány értelmében a HM Currus Zrt. jogosult  biztosítani az alábbi szakmák esetében:
  • karosszérialakatos
  • hegesztő
  • asztalos
  • elektronikai műszerész
  • villanyszerelő
  • autószerelő
  • gépjárműépítő, szerelő
  • autóelektronikai műszerész
  • autótechnikus
  • járműfényező
  • ipari gépész
  • gépi forgácsoló
  • gépgyártástechnológiai technikus

Mobil oltóállomás


Mobil oltóállomás