Műhelycsarnokaink kialakítása, a javítás elvégzéséhez szükséges gépi berendezéseink megléte és nem utolsó sorban szakembereink több évtizedes javítási tapasztalatai mind garanciát jelentenek arra, hogy társaságunknál a a Honvédségnél rendszeresített harckocsik és harcjárművek javítása minden alkatrészre kiterjedően és szakszerűen kerül elvégzésre.
A javításhoz szükséges új alkatrészeket saját gyártásból, hazai beszállítóktól, vagy meglévő jó kapcsolatainkra támaszkodva a volt szocialista országok beli gyártóktól szerezzük be, saját jogú kereskedelmi tevékenységünkkel.
Szakembereink a teljes összeszereléstől kezdve a részleges javításokon át a beszabályozásokkal is foglalkoznak valamint komplett működés közbeni vizsgálatokat is végzünk. Társaságunk saját próbapályával és próbamedencével rendelkezik.

A motor a nagyjavítás során minden alkalommal új dugattyúkkal, dugattyú gyűrűkkel és henger perselyekkel kerül szerelésre. Az üzemanyag rendszerben minden esetben kicserélésre kerülnek az adagoló elem párok, fejszelepek és porlasztó csúcsok.
Ezen túlmenően az alábbi főbb feladatokat végezzük el:
A nagyjavított motor vizsgálati követelményei megegyeznek a gyári új motor átvételi követelményeivel. A nagyjavított motorra az új motor futásteljesítményének 60%-át szavatoljuk, ebből 1.500km vagy 1 év garanciát vállalunk.









A harcjármű és harckocsi erőátviteli fődarabjainak valamennyi alkatrészét javítani tudjuk.
Fődarabok alatt harcjárműveknél a főtengelykapcsolót, nyomatékváltót, osztóművet, hidat, kerékreduktort, vízsugaras hajtóművet és a kormányművet, harckocsik esetében az előtéthajtóművet, oldal-sebességváltót, kihajtóművet és a futómű alkatrészeit értjük.







A javítás, beszabályozás, ellenőrzés saját fejlesztésű és gyártású próbapadjainkon történik. Az R-123 rádió-berendezések pontatlan és rossz leolvashatóságú frekvencia skálájának kiváltása érdekében kifejlesztettünk egy digitális kijelzésű frekvencia skálát. Ennek beépítése nagymértékben könnyíti a frekvencia leolvasását, beállítását, segítségével a rádiókapcsolat biztonsága jelentősen növekszik.












A Magyar Köztársaság Kormánya 77 db T-72 harckocsit (átlagosan 20-22 évesek) és 4 db harckocsi vontatót adományozott Iraknak. A cseh és lengyel gyártmányú harckocsik karbantartását, valamint szükség szerinti javítását a részvénytársaságunk végezte el négy hónap alatt. Ez a munka számunkra nagy jelentőségű volt, s mint bebizonyosodott: 2005. kiemelkedő feladatává vált.








A következő tehergépjárművek teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
MERCEDES-BENZ típusai, pl.: UNIMOG, 1017A, a Volkswagen típusai, pl.: T4, T5, MAN típusai, pl.: HX32, IVECO, URAL, KRAZ, GAZ, UAZ, TATRA, IFA.






A darus gépkocsi rendeltetése az elakadt, elsüllyedt, felborult, sérült vagy meghibásodott gépkocsik és kerekes páncélozott harcjárművek mentése, vontatása, illetve emelve vontatása (BRDM-2). Telephelyi vagy tábori körülmények között végzett javítási munkáknál fődarabok ki és beemelése, továbbá egyszerűbb rakodási feladatok végrehajtása.
Az autómentő darus gépkocsi bázisjárműve a csörlőművel ellátott URAL-4320 típusú, összkerék hajtású terepjáró tehergépkocsi. A mechanikus működtetésű kétgémes, daimond rendszerű daruszerkezet segédkeretre épült, mely a bázisjármű alvázához oldható kötéssel van rögzítve.
A kialakított rakfelületen legfeljebb 1t össztömegű javítóanyag szállítására van lehetőség.
A darus autómentő jól vizsgázott mind hazai mind missziós igénybevételi körülmények között.
Jelenleg az URAL vezetőfülke páncélozásával szeretnénk a javító állomány mentéskor nélkülözhetetlen biztonságát növelni.






A következő darus gépjárművek teljes körű felújítása karbantartása, vizsgáztatása:
TADANO-FAUN BFK-35.4, IFA ADK125, TATRA, KAMAZ, URAL









Magába foglalja a tüzérségi eszközök, a harckocsik és harcjárművek párhuzamosított és légvédelmi géppuskáinak kiszerelését, paramétereinek ellenőrzését, teljeskörű javítását, beszabályozását. A felsorolt műveletek szakszerű végrehajtásához rendelkezünk a fegyverzeti eszközökhöz kialakított idomszerekkel és a szükséges ellenőrző, beszabályzó berendezésekkel.
A stabilizátor rendszer mechanikus, elektromos és hidraulikus elemeinek javítását , ellenőrzését, beszabályozását saját fejlesztésű és gyártású próbapadjainkon végezzük.
Igény esetén vállaljuk a különböző lövészfegyverekhez (7,62 mm-től 20 mm-ig) idomszerek, valamint aknavetők, harckocsik és tüzérségi lövegek csőegyenességének vizsgálatához szükséges eszközök, illetve a cső és töltőűr kopásának mérésére szolgáló berendezések gyártását.

















A saját telephelyünkön végzett javítások mellett fontos szerep jut a helyszíni technikai kiszolgálásoknak, gyakorlatra és műveletekre történő felkészítéseknek, javításoknak. Ezt a munkát az alakulatok telephelyén, vagy a meghibásodás illetve a gyakorlat helyszínén, missziós területeken hajtjuk végre. Speciális feladat a nagyteljesítményű áramforrás aggregátorok helyszíni javítása, karbantartása, amelyet vevőszolgálat jelleggel végzünk.
















A sérültek elsősegélyben részesítése és a fegyveres küzdelem zónájából az ellátó tagozatokhoz történő kimentése a jármű fő rendeltetése.
A kifejlesztett eszköz biztosítja a sebesültek kiürítését a sebesülés helyéről a sebesültgyűjtő pontokig, vagy az osztályozás helyére az ellenség tűzhatása alatt is, a katonai alkalmazás körülményei között, az érvényben lévő törvényi előírásoknak, NATO szabványoknak megfelelő felszereltséggel és kialakítással.
A sérültek szakellátását és a kiürítést a 3 fős szakállomány végzi. A szállítható sérült személyek száma 7 (6 fő ülő és 1 fő fekvő). Az ülő sérültek számára kialakított ülések szükség esetén fekvőhellyé alakíthatók, így az eszköz 3 fő ülő és 2 fő fekvő, vagy 3 fő fekvő sérült szállítását biztosítja.




A vegyi-, sugárfelderítő jármű (BTR-80 VSF) a vegyi- és sugárfelderítő elegységek eszköze. Alapvetően a Magyar Honvédség részére, a vonatkozó NATO követelmények figyelembevételével, BTR-80 páncélozott szállító harcjármű bázison került kialakításra.
A felderítő harcjármű olyan beépített, illetve hordozható felderítő-, mintavevő-, navigációs, híradó és számítástechnikai eszközökkel, egyéni, illetve kollektív védelemmel rendelkezik, ami megfelel a vegyi-, sugárfelderítő (NBC) alegységek alkalmazási igényeinek, illetve igazodik annak feladatrendszeréhez.
Rendeltetése a tömegpusztító fegyverekkel mért csapások, illetve az ipari katasztrófák hatásainak felmérése, a szennyezett területek felderítése, a felderítés során gyűjtött adatok feldolgozása és továbbítása.
Beépített és málházott eszközeivel alkalmas:




Mentő Vontató Jármű rendeltetése: a BTR-80 harcjármű bázisán kialakított jármű a természetes és mesterséges akadályok leküzdése, a sérült, meghibásodott BTR-80, illetve BTR-80A páncélozott szállító harcjárművek technikai kiszolgálása, kisjavítása, vontatása, vontatásra előkészítése terepen harci viszonyok között.
Béke időszakban, a páncélos szakfeladatokban való aktív részvétel. Ennek érdekében az alapjárművön „járműtechnikai korszerűsítési csomag” kerül végrehajtásra (automatikus kerék abroncsnyomás szabályozás, hidraulikus elemek vezérlése, félautomata sebességváltó, stb.).
A BTR-80 MVJ biztosítja:









A Műszaki Páncélozott Felderítő Jármű rendeltetése a terep, az objectumok, a természetes és mesterséges akadályok felderítését végző 8 fős műszaki felderítő alegység mozgásának biztosítása közúton, terepen és vízen, a felderítéshez szükséges felszerelések, eszközök szállítása, a tevékenység közvetlen biztosítása egyéni fegyverzettel.
Az MPFJ BTR-80 főbb részei:



Biztosítja a járművek szállítóteréről történő tűzkiváltást PKM 7,62 mm űrméretű géppuskával. Az állvány fejrészébe átalakítás nélkül be lehet illeszteni az NSzVT és a DSK 12,7 mm űrméretű légvédelmi géppuskák már meglévő fegyverállványát.















A neves amerikai hadiipari gyártó termékét más honvédségi beszállítókkal együttműködve részvénytársaságunk mérnőkei fejlesztették tovább az MH speciális igényeinek, lehetőségeinek megfelelően.
Az elvégzett munka eredményeként az alábbi szerkezeti egységek kerültek gyártásra:




A Magyar Honvédségnél korábban rendszeresített ZIL, valamint TÁTRA járműalvázakon kialakított kombinált és habbal oltó tűzoltó gépjárművek jelentős része, az életciklusuk végére, az üzembenntartás során fizikailag teljesen elöregedett, elhasználódott. Korszerű, új eszközökkel történő kiváltásuk (cseréjük) mind rendszer-, mind alkalmazástechnikailag is indokoltá vált.
A járművek cseréjére 2001. évben fejlesztési program indult, melynek eredményeként előbb a Repülőtéri Nehéz Tűzoltó Gépjármű (RNTG), majd a Terepjáró Gépjárműfecskendő (TGF) minta-, és sorozati példányai kerültek kifejlesztésre, illetve gyártásra. A fejlesztési programokban, a gyártási és szállítási feladatokban a HM CURRUS Zrt. a megfelelő referenciákkal rendelkező minősített beszállító partnerekkel (MAN, Schmitz) együttműködve, mint fővállalkozó vett részt.
A legyártott, közúti forgalomba helyezett, majd a megrendelőnek/üzembentartónak átadott tűzoltó gépjárművek üzemeltetésével és fenntartásával kapcsolatos háttér-szolgáltatási feladatokat (vevőszolgálat, szerviz, javítás) a mindenkori vállalkozói szerződések szerint a HM CURRUS Zrt. végzi.
Az RNTG a katonai repülőtereken szolgálatot teljesítő tűzoltó alegységek alapvető, nagyteljesítményű oltóeszköze. A gépjármű az önjáró MAN 27. 464 DFAC típusú háromtengelyes összkerékhajtású járműalvázból és az azon elhelyezett Schmitz FLF 50/40/5 típusú, könnyűfém karosszéria elemekből épített tűzoltó szakfelépítményből áll.
A tűzoltó gépjármű beépített víz-, és habképzőanyag tartállyal, normál-, és magasnyomású vízszivattyúval, habbekeverővel, tető-, és orrágyúval, normál-, és magasnyomású gyorsbeavatkozókkal, szabványos szívó-, és nyomóoldali be, illetve kimenetekkel, sűrített levegős habbal oltó rendszerrel (CAFS), valamint saját járműönvédelmi rendszerrel van felszerelve.
Rendeltetése szerint elsődleges feladata:
A jármű álló helyzetben és menetközben is működtethető. Többcélú alkalmazhatóságát a málházott és a kiegészítő szak-, valamint egyéni felszerelések biztosítják.



A TGF a tűzoltó gépjármű fejlesztési-, és csereprogram második fázisában az RNTG továbbfejlesztett változataként, Common-Rail közvetlen befecskendezéses dízel motorral szerelt MAN gyártmányú, TGA 26.480 (6x6) BB típusú, háromtengelyes összkerékhajtású járóképes alvázon került kialakításra.
A megnövelt műszaki képességű (elektromos csörlő, kézidarú, áramforrás aggregát, fényárboc) jármű kiválóan alkalmazható katonai repülőterek, lőterek, objectumok, fegyver-, és üzemanyag bázisok tűzvédelmi feladatainak ellátására, az élet, vagyon, valamint a műszaki- mentési feladatok hatékony végrehajtására.



Ajánlati felhívásra – a NATO Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) fejlesztési program részeként –, a HM CURRUS Zrt. a világ egyik legnagyobb tűzoltó gépjármű gyártójával, a Rosenbauer International AG-val együttműködve 2009. évben 2 db NRTG-t szállított az MH Pápa bázisrepülőtérre, a repülőtér és az ott települt szállítóflotta tűzvédelmének biztosítása érdekében. A megrendelői igények szerint legyártott, majd üzemeltetésre átadott NRTG-k alapját a Rosenbauer Panther 6x6 CA-05 típusú járműve adta.
Az NRTG az önjáró RBI 36.705 6x6 CA-05 típusú háromtengelyes összkerékhajtású járműalvázból és az azon elhelyezett FLF 12500/1500/250 típusú tűzoltó szakfelépítményből áll. Beépített fűthető víz-, és habképző anyag tartállyal, portartállyal, normálnyomású vízszivattyúval, habbekeverővel, tetőágyúval (víz/hab) orrágyúkkal (víz/hab, por) normálnyomású gyorsbeavatkozókkal (víz/hab, por) szabványos szívó-, és nyomóoldali be, illetve kimenetekkel, valamint saját járműönvédelmi rendszerrel van felszerelve.
A tűzoltó-technikai rendszer működését 2 beépített kezelőpanel biztosítja. Az egyik panel a vezetőfülkében, míg a másik a szivattyútérben került elhelyezésre. A jármű, álló helyzetben és menetközben is működtethető. A jármű manőverezési képességét tolatókamera segíti, melynek monitora a vezetőfülkébe van beépítve. A járművek helyszíni szervizelését, garanciális és egyéb esetleges javításait a HM CURRUS Zrt. végzi.
 gyári teszt web.jpg)

.jpg)
A tűzszerész raj személyzetének (max. 6 fő vezetővel együtt), felszerelésének és max. 250 kg tömegű hatástalanított robbanó szerkezet szállítása közúton. A gépkocsi el van látva megkülönböztető fény- és hangjelzéssel.
Felszerelések
Az alumínium elemekből épített, redőnyös ajtókkal ellátott szakfelépítményben elhelyezésre és rögzítésre kerültek a tűzszerészek szakszerű munkavégzéséhez és a robbantáshoz szükséges berendezések, felszerelések (robbanóanyag, speciális szerszámok, személyi védőfelszerelés, bombatakaró, stb.). A szakfelszerelés meghatározása és biztosítása a megrendelő feladata. A gépkocsi el van látva a földbe temetett bombák kiásásához szükséges lapátokkal, ásókkal, fúró berendezéssel, valamint a robbanó szerkezetek mozgatásához, gépkocsiba emeléséhez és biztonságos elszállításához szükséges felszerelésekkel.
A nagyobb tömegű, hatástalanított bombák gépkocsi mellé vonszolásához vonó berendezés, a bomba felemeléséhez kézi láncos emelő és a bomba jármű belsejébe, homokágyra való emeléséhez speciális daruberendezés áll rendelkezésre.
A terepen történő kötetlen munkavégzés érdekében minden berendezés kézi működtetésű.
A gépkocsi az éjszakai munkavégzés érdekében rendelkezik térmegvilágító lámpával és állvánnyal. A térmegvilágító lámpa 220 V-os működtetésű, áramellátása villamos energia hálózatról vagy áramforrás aggregátorról a jármű bal oldalán elhelyezett csatlakozó aljzaton keresztül történik.
Gépkocsi típusa: VW T5 duplakabinos 4 MONITON HT 2,5 PDTDI
Meghajtás: 4MOTION 4 kerék hajtás, a hátsó tengely differenciálzárral szerelt
Megengedett legnagyobb össztömeg: 3000 kg
Daru max. terhelhetősége: 2500 N



Hadműveleti területen, nehéz terepviszonyok mellett a tűzszerész feladatok ellátása 3 fő tűzszerésszel és a szállított szakfelszereléssel. A gépkocsi el van látva megkülönböztető fény- és hangjelzéssel.
Felszerelések
A szakfelépítményben elhelyezésre kerültek a tűzszerészek szakszerű munkavégzéséhez és a robbantáshoz szükséges berendezések, felszerelések (robbanóanyag, speciális szerszámok, személyi védőfelszerelés, bombatakaró, stb.). A szakfelszerelés meghatározása és biztosítása a Megrendelő feladata.
A gépkocsi el van látva a földbe temetett bombák felkutatásához szükséges bombakereső felszerelésekkel, valamint a hatástalanításukhoz és megsemmisítésükhöz szükséges eszközökkel.
A gépkocsi az éjszakai munkavégzés érdekében rendelkezik térmegvilágító lámpával és állvánnyal. A térmegvilágító lámpa, illetve az elektromos kéziszerszámok működtetéséhez a gépkocsi el van látva egy 230 V-os, 4kVA-es dízel aggregátorral.



Magyarország NATO csatlakozása elõtt a Magyar Honvédség orosz és magyar gyártmányú benzin- és dízelüzemû áramforrás aggregátorokkal rendelkezett, részvénytársaságunk ezek szervizelésében és javításában szerzett széleskörû tapasztalatokat.
Az MH különbözõ Szolgálatfõnökségei egyre több célra használnak KIRSCH gyártmányú, korszerû áramforrás aggregátorokat, amelyek a NATO követelményeit is kielégítik. Vállaljuk áramforrás aggregátorok telepítését és üzembe helyezését, a szükséges tervezési és engedélyezési munkák elvégzését.
Az aggregátorokat speciálisan kialakított utánfutókra szereljük. Elvégezzük a közúti forgalomba helyezéshez szükséges engedélyeztetéseket, az eszközöket levizsgáztatva adjuk át megrendelõinknek.



A hordozó jármű 1 tengelyes ráfutófékes változtatható magasságú, vonószerkezettel ellátott, NATO STANAG szabványnak megfelelő vonószemes utánfutó.
Az aggregátor alapkeretre került felszerelésre. A teljes aggregátor időjárással szemben védelmet biztosító palásttal van lefedve. A palást a motor tartományban felhajtható és így valamennyi karbantartási és javítási munka elvégzéséhez jó elérhetőséget tesz lehetővé. Indítás sorba kapcsolt két 12V/70Ah-s akkumulátorral történik.
Az áramforrás aggregátor alkalmas minden 230V/50Hz-es váltakozó feszültségű fogyasztó (pl. világító berendezések, fűtőkészülékek, villamos motoros fogyasztók, elektronikus fogyasztók) táplálására.


A tűzoltó utánfutó a nem szervezetszerű tűzoltó elegységek alapvető tűzvédelmi eszköze. Szakfelépítménye a HM CURRUS Zrt. egyedi gyártású, terepen alkalmazható egytengelyes alvázára van építve. A tűzoltó utánfutó fő részét a zárt felépítményben elhelyezett (beépített, illetve málházott) tűzoltó szakfelszerelések képezik. Alapja a "Power Box" sűrített levegős habbal oltó berendezés (CAFS), amely egy kismotoros fecskendőből, egy levegőkompresszorból és egy hab bekeverő egységből áll.
Az utánfutó saját víztartállyal rendelkezik. A benne szállított vízmennyiség biztosítja az eszköz autonom alkalmazását és az oltóanyagok szelektív, illetve kombinált felhasználásával lehetővé teszi az „A” és „B” tűzosztályú tüzek oltását olyan területeken, ahol más vízforrás nem áll rendelkezésre.



A haditechnikai eszközök ipari javítása mellett társaságunk kapta feladatul az MH hadrendjéből kivont harckocsik, harcjárművek és tüzérségi eszközök nemzetközi szerződésekben előírt megsemmisítését, csökkentését a CFE előírásoknak megfelelően.
Szigorú előírások biztosítják, hogy a csökkentett eszköz többé ne legyen hadi célokra felhasználható.
Fegyverzetcsökkentés
Módozatai:
Inkurrencia kezelés
A feleslegesség vált eszközök osztályozása.
Módozatai:












Lakatos üzemünk acélból, rozsdamentes acélból és alumíniumból teljes körű lemezmegmunkálást vállal.
A mélyhúzáson és sajtoláson kívül lemezvágást és hajlítást valamint rezgő szerszámos lemezalakítást végzünk. Jellemzően a megrendelő által biztosított szerszámokkal különféle sajtolt lemez alkatrészeket gyártunk. Minősített hegesztőinknek köszönhetően egyedi és sorozat gyártású, színvonalas fémmegmunkálást vállalunk.
A nagy sorozatban gyártott autóipari sajtolt alkatrészek (ülés háttámla, kartámasz), parabola antenna tányérok, tartályfenekek, mezőgazdasági gép karosszéria elemek régóta meghatározó elemei termékpalettánknak.
Lemezalakítás:
Alkalmazott hegesztési eljárások:
| Gép | Húzóerő, préserő | Asztali méret |
| Hidraulikus mélyhúzó prés |
6300kN |
2200 x 1300 mm |
| Hidraulikus mélyhúzó prés | 1600kN | 1000 x 1000 mm |
| Excenter prés | 5000 kN | 1600 x 900 mm |
| Gép | Préserő | Hajlítási hossz |
| Mechanikus élhajlító | 3150 kN | 4000 mm |
| Hidraulikus prések | 100-1000-1600 kN | |
| Excenter prések | 400-630-1000-1600 kN | |
| Lemezolló | max. 16 mm lemezvastagságig |



| Gépeink | Átmérő | Hossz/asztalméret |
| Esztergagép |
680 mm |
3000 mm |
| Marógép | - | 1400x400 mm |
| Forgóasztalos síkköszörű gép | - | 900 mm |
| NC esztergagép | 630 mm | 1800 mm |
| NC megmunkáló központ | - | 630x630 mm |



ESAB Eagle 2000 típusú plazmavágó berendezésünkkel pontos és nagy sebességű vágást tudunk vállalni 50 mm lemezvastagságig.
Teljesítmény: 200 A.
Asztalméret: 1500x3000 mm


Az AsR 10/40M konténerizált víztisztító berendezés telepítés után biztosítja az ivóvíz arzén-, vas-, mangán-, és ammónium tartalmának határérték alatt történő tartását. A berendezés a település meglévő ivóvízrendszeréhez csatlakozik. A HM EI Zrt. – HIDROFILT Kft. – HM CURRUS Zrt. által kifejlesztett berendezéssel — az UNIO-s kötelezettségnek megfelelően 180 településen — az átmeneti ivóvízvíz ellátás került biztosításra.




A magyarországi derogációs átmeneti vízellátásban alkalmazott koagulációs technológia illetve a modularizált és tipizált rendszereket alkalmazva, került kifejlesztésre a TVP-10-, TVP-20 illetve TVP-30 törpe vízmű. A projekt három típusa 1000-5000 fős lélekszámú települések vízellátását tudja biztosítani a vonatkozó Kormányrendelet előírásai szerint. A modularizált technológia illetve a tipizált könnyűszerkezetes épület „falubarát” architektúrával lett tervezve. A vízmű alkalmas vas-, mangán-, arzén és ammónia derogációs határérték alá csökkentésére. Új elem a fejlesztésben az öblítővíz utókezelése.
A TVP program keretében, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső légi bázison megépítésre került a TVP-20 típusú vízmű. A projekt EU-s támogatással készült el. A projekt megvalósításnak időintervalluma 2 hónap (tervezés + kivitelezés).





A HM CURRUS Zrt. a moduláris felépítmény család fejlesztési koncepciójából kiindulva, olyan busz bázis-járművet fejlesztett ki, amely
Első körben a bázis-jármű és négy belső kitt került kifejlesztésre, ezek
A projekt együttműködő partnere a VOLVO BUS Co., a HM CURRUS Zrt. megfelelőségét műszaki akkreditáció keretében tanúsította. A prototípus 2015. június hónapban elkészült a személyszállító kittel és a változtatható bemutató készlettel. Alkalmazhatóság: „magas padló kivitelű” helyközi járatok jármű parkja, speciális igénybevételre tervezett egyedi kivitelek kis széria számú gyártása.










A HM CURRUS Zrt. előzetesen e tárgykörben végzett hadiipari fejlesztési tapasztalatainak felhasználásával, a katonai és polgári hasznosításra egyaránt alkalmas felépítmény családot fejlesztett ki 2012. évben. A fejlesztés több típusú bázis járműre csatlakoztatható „szóló” illetve „nyerges” változat kifejlesztésére irányult, melyek egymás között is átjárhatóak.
A fejlesztés eredményeként 2012. decemberben elkészült 3 db „szóló” felépítmény prototípus, amely jelenleg is üzemi próbáit teljesíti (HM CURRUS Zrt. anyagbeszerzés és HM EI Zrt. PNR projekt).
A fejlesztés elsődleges célja, egy „apa-kocsihoz” (bázis-jármű) csatlakoztatható felépítmények, mellyel költséghatékony üzemben tartás érhető el. Jelenlegi együttműködő partnereink a FORD, illetve az IVECO márkák.
2013. év végére elkészült a „nyerges” változatok prototípusai is. A projekt elérte a piacképes termék fázisát. Felhasználási területek: Kis- és középvállalkozó szektor (ipar-, mezőgazdaság-, logisztika)



A HM EI Zrt. megbízása alapján:
Sikeres bemutató 2012.11.05.-n Újmajorban



Tát község Polgármesterének felkérése az árvízi védekezés elősegítésére a felderítő repülőgépekkel….


A pilóta nélküli repülőgépek fejlesztési projektje jelenleg a HM EI Zrt-ben folytatódik tovább.






A COVID-19 világjárvány kapcsán került kifejlesztésre az ARIES oltóbusz. Az oltóbuszok a moduláris kivitelű CURRUS ARIES járművek továbbfejlesztésével készültek el. A járművek belső tere szekciókra van osztva (vezetőtér, előkészítő- és adminisztrációs helyiség, előtér, öltözők, oltóhelyiség, személyzeti utastér). Az oltóbuszok felszereltségéhez tartoznak a speciális hűtőszekrények, tároló- és előkészítő szekrények, informatikai berendezések, valamint az automata fertőtlenítő rendszer is. A járművek alkalmasak a teljes személyzet, az oltóanyagok, valamint az egészségügyi segédeszközök szállítására. Az oltóbuszok állóhelyi áramellátása külső tápellátással, vagy aggregátorral is biztosítható.
A Magyar Honvédség 5 darab oltóbuszt rendelt meg a HM CURRUS Zrt.-től. Az ARIES oltóbuszok alkalmazásával Magyarországon több mint 70.000 ember oltását hajtották végre a szakemberek.





Az ARIES projekt keretében került kifejlesztésre az ARIES fogvatartott-szállító autóbusz. Ezen járművek VOLVO B8R alvázra épült, 12 méter hosszúságú távolsági autóbuszok. Az ARIES fogvatartott-szállító buszok kifejezetten a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságának igényei alapján készültek el. A járműben 40 fő fogvatartott egyidejű szállítása lehetséges, amelyből 8 fő elkülönítő cellában helyezhető el. A jármű teljes utaskapacitása: 45 fő.
Az ARIES fogvatartott-szállító autóbuszok a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak megfelelően kerültek megtervezésre és forgalomba helyezésre.
A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága 25 darab ARIES busz rendelt, amelyből 19 darab fogvatartott-szállító kivitelben készült el.






Vizsgaműhelyünk a Nemzeti Közlekedési Hatóság kijelölése alapján az alábbi járműkategóriák vizsgára történő felkészítését és műszaki vizsgáztatását végzi: M1, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4, LJ, T, R, S.
A vizsgáztatásra kérjük, előzetesen jelentkezzen be kollégáinknál!
Nyitvatartás:
HÉTFŐ-CSÜTÖRTÖK: 7:00 – 15:00
PÉNTEK: 7:00 – 12:00
Időpont egyeztetés, információ kérés:
| Varga András | ![]() |
| Központi telefonszám |
![]() |
![]() |
Meghatalmazás természetes személy részére
Meghatalmazás jogi személy részére



A különböző szakbeosztásba felvett, honvédségi szerződéses szerelőállomány szakirányú felkészítését a páncélos és gépjárműtechnikai eszközök hazai és műveleti területen történő ellenőrzésére, technikai kiszolgálására, szükség szerinti javítására cégünk végzi.
A felkészítés területei
A résztvevők az elméleti foglalkozásokon az előadók részletes ismertetéseit követően tablók, fóliák, szabályzatok, kezelési utasítások, műveleti lapok segítségével megismerhetik a rendszeresített haditechnikai eszközöket. A szerkezeti felépítés, működés és az ellenőrzés, karbantartás előírásainak ismeretében a gyakorlati foglalkozások keretén belül sajátítják el az ellenőrzési-szerelési lépéseket.
A részvénytársaság műhelyeiben lehetőség van a központi javításra, technikai kiszolgálásra beszállított eszközök javítási folyamatának megismerésére. A medencében lehetőség van, a BTR-80 kerekes páncélozott szállító jármű, úszást biztosító részegységeinek gyakorlati alkalmazására, vízsugaras hajtómű teljesítményének megismerésére.

A Szent István Egyetem által elindított Kooperatív Szakmai Képzés Programhoz cégünk 2010-ben csatlakozott. Ennek keretében a hallgatók közel egy éves szakmai gyakorlaton vesznek részt tanulmányaik utolsó évében, amikor is tapasztalt szakembereink iránymutatásai alapján megismerkedhetnek leendő szakmájuk gyakorlati oldalával. Lehetőségük nyílik elméleti tudásuk, gyakorlati tudássá történő mélyítésére, amely így sokkal komplexebb ismeretet biztosít számukra (csapatmunka, szabályok, technológia, határidő, kreativitás, felelősségvállalás). Ideje: 10 hónap, heti 4 munkanap.
A szakmai gyakorlat előnyei
Magyar Agrár- és Élettudományi EgyetemSzent István Campus duális képzésében részt vevő hallgatók gyakorlati képzésének biztosítása szakmai gyakorlóhelyként
A szakmai gyakorlat célja a szakképzettségnek megfelelő munkahelyen, munkakörben az elméleti és gyakorlati ismeretek összekapcsolása, a szakma gyakorlásához szükséges munkavállalói kompetenciák munkafolyamatokban történő fejlesztése, az anyag-eszköz-technológia ismeretek és gyakorlati jártasságok, valamint a munkafolyamatokban a személyi kapcsolatok és együttműködés, feladatmegoldásokban az értékelő és önértékelő magatartás, az innovációs készség fejlesztése. Szakmai gyakorlóhely e cél megvalósítására az Egyetem hallgatói számára gyakorlati képzést szervez. A gyakorlati képzés célja továbbá, hogy az Egyetem a Szakmai gyakorlóhely szervezet szakember utánpótlását segítse.
Gyakorlati képzés: A szakmai gyakorlat a felsőoktatási intézmény vagy az intézmény és a szakmai gyakorlóhely által közösen meghatározott képzési tevékenység, amelyet a képzési és kimeneti követelményekben meghatározottak szerint a felsőoktatási szakképzési programnak, illetve a szak tantervének megfelelően terveznek, szerveznek és értékelnek.
A Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Gépészmérnök alapképzési szakán kizárólag Katonai műszaki specializáció (képzés időtartama: 7 félév , képzés helyszíne: 2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1., képzés nyelve: magyar) nappali munkarendben folyó gyakorlatorientált duális jellegű képzése keretében a hallgatók a fentiekben meghatározott célok megvalósítása érdekében a Társaságnál mint külső gyakorlóhelyen szakmai gyakorlaton vehetnek részt.
Cégünk a képzőhely-akkreditációs eljárás során a Kereskedelmi és Iparkamara által kiállított tanúsítvánnyal (13618162014; 1363962016; 13/189/2018; 13/190/2018) rendelkezik arra vonatkozóan, hogy a gyakorlati képzés tevékenységének elvégzését a jogszabályi feltételeknek, valamint az akkreditációs követelményeknek megfelelően végzi.
Az egyes tanintézmények által előirt szakmai gyakorlat helyét ezen Tanúsítvány értelmében a HM Currus Zrt. jogosult biztosítani az alábbi szakmák esetében:





